روش تمیز کردن شیرآلات

تمیز کردن شیرآلات

تمیز کردن شیرآلات به دلیل تماس مستقیم و دائمی دست افراد اهمیت زیادی دارد و علاوه بر آن اگر به تمیزی شیرآلات اهمیت ندهید به مرور زمان شیرآلات زیبایی اولیه خود را از دست می دهند. به همین دلیل تمیز کردن شیرآلات یکی از کارهای ضروری هر خانه است.

روش های تمیز کردن شیرآلات

 

سرکه

سرکه در هر خانه ای پیدا می شود و یکی از مؤثرترین موادی است که می توانیم برای پاک کردن انواع سطوح از آن استفاده کنیم.برای تمیز کردن شیرآلات با سرکه ابتدا در یک ظرف مناسب مقداری آب و سرکه مخلوط کرده و سپس به کمک یک دستمال سطوح شیرآلات را با آن تمیز کنید سپس 5 تا 10 دقیقه صبر کنید و با یک دستمال خشک و آب شیر را به طور کامل خشک کنید.

جوش شیرین

جوش شیرین یکی از کاربردی ترین مواد برای برق انداختن شیرآلات است که آسیبی به آبکاری و رنگ شیرآلات وارد نمیکند .یک چهارم فنجان جوش شیرین را بادو قاشق غذاخوری آب گرم مخلوط کنیدتا ترکیبی خمیر مانند به دست بیاید سپس خمیر را با استفاده از پارچه و یا اسفنج برروی بدنه شیرآلات بمالید و اجازه بدهید 5 تا 10 ذقیقه بماند سپس شیرآلات را با اب تمیز کنید و تمام سطح ان را با پارچه خشک کنید.

آب و صابون

یکی از روش های ساده برای تمیز کردن شیرآلات استفاده از محلول آب و صابون است با استفاده از مایع ظرفشویی یا صابون و ترکیب آن با آب گرم محلول کف غلیظ درست کنید و روی بدنه شیرآلات بکشید و سپس ابکشی کنید و با دستمال شیرآلات را خشک نمایید.

نکات پایانی 

امیدواریم با رعایت نکات بالا بتوانید شیرآلات خانه خود را همیشه تمیز و بهداشتی نگه دارید لک افتادن و کثیف شدن شیرآلات امری طبیعی است ولی با انتحاب شیرآلات مناسب میتوانید تا حد زیادی آن را کنترل کنید زیرا جنس و نوع آبکاری در لکه گرفتن آنها نقش زیادی دارد